آموزش رسید انبار جدید در نرم افزار سپیدار
آموزش تصویری رسید انبار جدید
برای ثبت ورود کالا به انبار از رسید انبار جدید استفاده میکنیم.
رسید انبار سند حسابداری ثبت میکند و همچنین تعداد کالا در انبار را نیز افزایش میدهد.
اگر قبل از رسید انبار فاکتور خرید صادر شده باشد در رسید انبار مشخص میکنیم که کدام خرید، رسید شده است ولی اگر فاکتور خرید نزده باشیم رسید را بدون مبنا و مستقل ثبت می نماییم.
در این مقاله سعی شده است ثبت رسید انبار از ابتدا تا ثبت نهایی به شیوه ساده بیان شود.
از ماژول تامین کنندگان و انبار، سربرگ عملیات: رسیدانبار جدید را انتخاب میکنیم.
در فرم باز شده در بالای فرم ابتدا مشخص میکنیم که رسید ما از کدام نوع میباشد و در واقع به چه سبب رسید انبار ثبت میکنیم.
ما خرید داخلی را انتخاب میکنیم.
در قسمت انبار مشخص میکنیم اجناس به کدام انبار وارد شده است. که این کار توسط کلیک روی سکلتور و انتخاب انبار مورد نظر شکل میگیرد.
همان طور که در قسمت بالای مقاله نیز توضیح داده شد اگر فاکتور خرید از قبل صادر کرده باشیم نیاز هست که در رسید انبار مشخص کنیم کدام خرید، رسید میشود.
تامین کننده را نیز با استفاده از سلکتور انتخاب میکنیم. در واقع مشخص میکنیم خرید از چه شخصی انجام شده است.
تاریخ رسید را نیز در قسمت تاریخ تایپ میکنیم.
بعد از تکمیل بالای فرم میپردازیم به قسمت وارد کردن کالا.
در ابتدا از قسمت پایین فرم، با استفاده از رکورد جدید باز میکنیم.
در ابتدا در قسمت کد کلیک میکنیم و با استفاده از سلکتور کالاهایمان را انتخاب میکنیم.
بیشتر بخوانید: آموزش ایجاد انبار در نرم افزار سپیدار
در قسمت واحد اصلی، تعداد کالای وارد شده را تایپ میکنیم.
در قسمت فی هم قیمت کالای خریداری شده را مشخص میکنیم.
در نهایت برای ذخیره فرم از گزینه ذخیره در بالای فرم استفاده میکنیم.
دیدگاهتان را بنویسید