آموزش دریافت و پرداخت در نرم افزار پارسیان
آموزش تصویری دریافت و پرداخت
برای هرگونه دریافت و پرداخت، به صورت نقد یا به صورت چک از سربرگ دریافت و پرداخت، گزینه دریافت و پرداخت را انتخاب میکنیم، یا در صفحه اصلی کلیدهای Ctrl+D را انتخاب میکنیم ویا از آیکون دریافت و پرداخت در منوی سمت چپ صفحه اصلی وارد شده، و با توجه به دریافت یا پرداخت انجام شده از گزینه مناسب استفاده میکنیم.
1)دریافت نقدی
زمانی که کالا یا خدمات قبلا به صورت نسیه فروخته شده و فاکتور فروش آن به صورت کل یا قسمتی ازآن به صورت نسیه صادر شده است و پس از مدتی مشتری مورد نظر کل یا قسمتی از حساب خود را به صورت نقد پرداخت میکند از قسمت دریافت و پرداخت، دریافت نقدی را انتخاب و پس از درج تاریخ و مشتری و صندوق یا حساب بانکی مورد نظر که وجه به آن واریز شده و مبلغ واریزی دریافت نقدی را با شرحی کوتاه ثبت می کنیم.که سند حسابداری آن صادر و در قسمت اسناد حسابداری قابل مشاهده می باشد.
2) دریافت چک
زمانی که کالا یا خدمات قبلا نسیه فروخته شده و فاکتور آن صادر شده و مشتری پس از مدتی بابت فاکتور مربوطه چک ان را صادر کند، از قسمت دریافت و پرداخت، دریافت چک را انتخاب و در قسمت مشخصات چک وارد شده، مشخصات چک مربوطه را وارد و آن را ثبت می کنیم. که به ازای آن سند حسابداری صادر و در قسمت اسناد حسابداری قابل مشاهده می باشد.
3) پرداخت نقد
زمانی که قبلا کالا یا خدمات به صورت نسیه خریداری شده و پس از مدتی مبلغ فاکتور خرید یا قسمتی از آن به صورت نقد پرداخت می شود، از قسمت دریافت و پرداخت، پرداخت نقد را انتخاب نموده و آنرا ثبت میکنیم. که به ازای آن سند حسابداری صادر و در قسمت اسناد حسابداری قابل مشاهده می باشد.
4) پرداخت چک
زمانی که کالا یا خدمات قبلا به صورت نسیه خریداری شده و پس از مدتی مبلغ فاکتور مربوطه با صدور چک از دسته چک شرکت تسویه می شود، از قسمت دریافت و پرداخت، گزینه پرداخت چک را انتخاب و پس از وارد کردن مشخصات چک مورد نظر پرداخت چک را ثبت میکنیم،در این قسمت دیگر چک از دست چک شرکت صادر شده و بانک مورد نظر باید در قسمت بانکها قبلا تعریف شده باشد و بعد از قسمت کد بانک در قسمت مشخصات چک، بانک مربوطه را انتخاب و صدور چک را ثبت میکنیم، که به ازای آن سند حسابداری صادر و در قسمت اسناد حسابداری قابل مشاهده می باشد.
5)دریافت تسویه
زمانی که کالا یا خدمات قبلا به صورت نسسیه فروخته شده و پس از مدتی مشتری مربوطه رجوع نماید و قسمتی از مبلغ فاکتور را به صورت نقد، قسمتی را با صدور چک و قسمتی را با کشیدن کارت در پوز شرکت تسویه نماید و قسمتی از مبلغ فاکتور را تخفیف بگیرد، می توان همه این رویدادها را یکجا در قسمت دریافت و پرداخت، دریافت تسویه انجام دهیم، که به ازای آن سند حسابداری صادر و در قسمت اسناد حسابداری قابل مشاهده می باشد.
بیشتر بخوانید: آموزش حسابداری حقوق و دستمزد
6) پرداخت تسویه
زمانی که کالا یا خدمات قبلا به صورت نسیه خریداری شده و شرکت پس از مدتی مبلغ فاکتور خرید مربوطه را، قسمتی به صورت نقد و قسمتی با صدور چک تسویه کرده و یا قسمتی از آن را تخفیف می گیرد، تمامی این آیتمها را می توان یکجا در قسمت دریافت و پرداخت، گزینه پرداخت تسویه انجام داد، که به ازای آن سند حسابداری صادر و در قسمت اسناد حسابداری قابل مشاهده می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید